de stand van zaken

21 oktober 2018 - Bali, Indonesië

Hallo allemaal, leuk dat jullie weer mijn blog lezen! Ik merk aan mijzelf dat ik het moeilijk vind om te bedenken wat ik allemaal eens ga schrijven omdat ik zo veel mee maak. Vorige week was het best druk met stage en activiteiten. Op 11 oktober een dag na mijn laatste blog, werd ik in de nacht wakker van een aardbeving. Deze was best wel zwaar en mijn bed was aan het trillen. In eerste instantie wist ik niet zo goed wat ik moest doen en mijn eerste reactie was kleren aantrekken, in de spiegel kijken die heen en weer schudde en mijn mobiel pakken. Toen hoorde ik al mijn huisgenoten op de gang naar buiten gaan. Daar stonden we met z’n alle buiten. Heel bijzonder om mee te maken (het had ook wel wat). Gelukkig viel het allemaal erg mee en konden wij daarna weer slapen. De volgende keer moet ik alleen gelijk naar buiten gaan en mijn spullen laten voor wat het is haha. De dag erna gingen wij met de groep naar het Art hotel om voor 150.000 rupi’s 3 uur lang wijn te drinken, helaas waren ze precies die dag gestopt met de actie.. dus dat plan ging niet door. Toen hebben wij aan het strand gegeten en  cocktails gedronken, ook erg gezellig. Op 14 oktober besloot ik samen met Menno op pad te gaan. Super leuk alleen ontstaan er altijd impulsieve ideeën. We gingen ergens eten waarbij ik 3000 calorieën in een keer naar binnen heb gewerkt en uiteindelijk besloten wij ook nog een tatoeage te zetten. Deze jongen maakt mij echt dik en arm. We hebben een tattoo met de betekenis; positieve energie laten zetten. De betekenis vind ik heel mooi omdat het echt een betekenis voor mij heeft. Ik weet alleen niet of ik tevreden ben met de plek. Maar spijt hebben van dingen doe ik niet meer aan. 15 oktober ben ik voor het eerst ik mijn leven gaan surfen! Dit is echt iets wat op mijn bucketlist stond en ik vond het echt super leuk. Na 1000 keer vallen kon ik dan eindelijk staan op de golven en dat gevoel is niet te beschrijven. Met een groepje hebben wij afgesproken nu elke week te gaan surfen. Ik denk dat dit nog zwaarder is dan een handbaltraining dus dan sport ik ook nog een beetje. Ik had een sportschool abbonoment maar die is afgelopen en de motivatie om die te verlengen is een klein beetje ver te zoeken. Op woensdag 17 okt hadden wij een 21 diner van Klaske. We hebben sushi gegeten en daarna thuis nog wat gedronken dit eindigde in een zwembad party. Eigenlijk woon ik echt in een studentenhuis en ik vind het geweldig. Dit weekend zijn wij met een grote groep van 15 man met de  scooter naar het noorden van Bali gereden. Zelf wonen wij helemaal in het zuiden. Dit is 3,5 uur rijden, en geloof mij dit is geen pretje voor je kont. Onderweg zijn wij gestopt bij rijstvelden en watervallen (zie de foto’s). We sliepen in een hotel en ik sliep op de kamer met Britt en Merette. Omdat we met een onevenaantal waren was er 1 bed te kort, het vorige weekendje weg was dit ook al zo. Maar ik offer mij graag op. Deze keer sliep ik op een soort van bank en de vorige keer in een bad( lang verhaal) maar ik vind het niet erg en slaap prima (ja ik ben een bijzonder mens). De dag erna zijn wij met een groepje een verlaten(spook)hotel gaan bezoeken. Echt heel gaaf om te zien en ook wel een klein beetje eng. Na z’n weekendje besef ik wel weer even hoe blij ik ben dat ik deze keuze ooit heb gemaakt om naar Bali te vertrekken. Ik zit hier in een huis met super lieve mensen waar ik onwijs veel van leer (bijvoorbeeld ABN spreken, want ik kom er wel echt achter dat ik dat echt niet kan hahah.. gelukkig kan iedereen hier erg lachen om mijn uitspraken en mijn accent. Waarschijnlijk staan er in mijn blogs ook 100 spel fouten maar ik hoop dat jullie dat mij vergeven. Ik betrap mij er zelf elke dag wel een paar keer op dat ik : wezen zeg i.p.v: zijn. heel slecht haha, maar ik probeer het te minderen. Oké een best lang verhaal maar dan is iedereen weer even op de hoogte!

1. Britt:
    21 oktober 2018
    Wat een leuk verhaal! Kan idd erg lachen om je uitspraken, misschien toch een eigen woordenboek beginnen?
  2. Joke Boersen:
    21 oktober 2018
    Hee Saar
    Super dat je het nog steeds zo naar je zin hebt, wat weer een leuk verhaal.
    En blijf maar lekker jezelf hoor, ABN praten past niet bij je!!
    Nog veel plezier xxx Joke
  3. Andre De Haas:
    28 oktober 2018
    Gelukkig weet je precies wat je moet doen als je een aardbeving meemaakt😁😁😁